skip to Main Content

Indretning af biblioteker og borgerservices

Skrankepaven er gudskelov så godt som uddød, og i dag er moderne service, digitale hjælpemidler og imødekommende wayfinding blevet den standard man stræber efter i denne type offentlige rum.

Hos RITA kan vi løfte hele den komplekse analyse, der giver et reelt overblik over et sted, der har måske tusindvis af daglige brugere, med vidt forskellige behov og ærinder.

// FUNKTIONERNE MØDES OG BERIGER HINANDEN I VORES NYE, OFFENTLIGE FÆLLESRUM //

Vores ambition er, at bidrage stærkt til den ny kultur hvor flere offentlige funktioner flyder sammen – ved at skabe steder hvor man faktisk kan lide at være. Hvor man hjælpes intuitivt og ukompliceret på rette vej, ved hjælp af god wayfinding, klare signaler og nogengange også lidt humoristisk nudging. Her kommer al vores viden om kontorindretning, udstillinger og spise/café-områder i spil, fordi det moderne borgercenter mere og mere bliver et samlingssted med mange funktioner.

Hos RITA Arch er vi blevet rigtig gode til at arbejde med den slags multifunktionelle halv- eller heloffentlige rum. Vi ved, at det kan være svært at se hvor man skal starte, hvis man står for at skulle arbejde med den type fællesarealer – men vi har masser af erfaring, og gør processen overskuelig med vores smarte projektmodel i 6 faser.

Lyder det spændende? I kan booke et helt uforpligtende møde med os på vores kontaktside, hvor I også finder vores telefonnumre. RITA Arch holder til i et hyggeligt baghus på Østerbro, og I kan enten besøge os til en snak om tanker og idéer – eller vi kommer til jer.

Eksempler

Holbæk bibliotek
På Holbæk bibliotek har vi skabt en moderne og imødekommende indretning, som forholder sig til det fine hus og skaber en sammenhæng mellem etagerne. Det gennemgående tema er nuancer af røde farver, store fotos og citater på nye reolgavle, trykt på birkefiner og nye møbler, designet til stedet. Billeder og citater er nøje udvalgt fra bibliotekets enorme mængde af spændende materiale, af stedets dygtige bibliotekarer.

Roskilde rådhus – borgerservice og reception
Planløsningen varetager både rådhuset og borgerservices behov: Vi har skabt en borgerservice, som har et let og uhøjtideligt udtryk, stemning og varme. En rund reception som tager imod – midt I rummet, mange ventepladser i forskellige højder og former samt mødebokse med tag, som giver privathed til forskellige former for samtaler.

Flere eksempler
Kunne du godt tænke dig at se flere eksempler på vores indretningsprojekter, kan du besøge vores side om projekter. Her finder du både eksempler på butiksindretning, kontorindretning, indretning af biblioteker og borgerservices, indretning af restauranter og caféer samt indretning af institutioner.

Lad dig inspirere – og lad os endelig vide, hvis din idé skal føres ud i livet. Vi ser frem til at høre om dit projekt og dine planer, og vi glæder os til at skabe en unik løsning til dig.

Back To Top